Tusze do drukarek HP zamienniki

0
tusze do drukarek hp zamienniki

Mimo popularności dokumentów elektronicznych, drukarki w dalszym ciągu są bardzo potrzebne – zarówno w domu, jak i w biurze. Zanim jednak zdecydujemy się na zakup konkretnego urządzenia, stajemy przed pytaniem, na jaki model postawić. Wiele zalet posiadają drukarki atramentowe. Czym się wyróżniają? Jakie mają zalety? Warto przyjrzeć się im nieco dokładniej.

Czym wyróżniają się drukarki atramentowe?

Pierwsze modele drukarek atramentowych zostały opracowane już na przełomie lat osiemdziesiątych. W latach dziewięćdziesiątych pojawiły się urządzenia HP, pracujące w stosunkowo wysokiej rozdzielczości. Kilka lat później dostępne już były modele z nie tylko z tuszem czarnym, ale też kolorowym. Zasady działania drukarki atramentowej są dosyć proste. Urządzenia te wyposażone są w głowice drukującą oraz zasobniki z tuszem, które umieszczone są na karetce, przesuwającej się wzdłuż kartki z jednego boku do drugiego. Podczas drukowania z głowicy wystrzeliwane są krople tuszu, które tworzą linie obrazu. Głowica drukująca zatrzymuje się wtedy co kilka milimetrów na ułamek sekundy, aby stworzyć obraz. Czynność ta jest wykonywana bardzo precyzyjnie, dzięki czemu jakość obrazu jest wysoka i dokładana. Drukarki atramentowe działają na zasadzie nieco przypominającej maszyny do pisania. Początkowo wykorzystywały one jedynie 3 barwy – żółtą, purpurową i niebiesko-zieloną. Z czasem pojawiły się drukarki działające na 6 kolorach, pozwalające na tworzenie bardziej realistycznych wydruków. Obecnie dostępne są już nowoczesne drukarki fotograficzne wyposażone nawet w 9-10 kolorów tuszu.

Drukarki atramentowe – jakie mają zalety i wady?

Istnieje wiele powodów, dla których drukarki atramentowe cieszą się dużym powodzeniem. Ich zaletą jest wysoka jakość wydruku – są tu urządzenia oferujące bardzo precyzyjne i dokładne parametry wydruku. Nadają się nie tylko do tworzenia dokumentów, ale też zdjęć i grafik. Wiele osób ceni ich niski poziom hałasu, który emitują podczas drukowania. Ciche działanie jest mile widziane zarówno w biurze, jak i w warunkach domowych. W większości przypadków drukarki atramentowe są kompaktowych rozmiarów. Dzięki temu, że posiadają małe rozmiary, sprawdzą się nawet w niewielkich biurach oraz kawalerkach. Ich kolejnym atutem jest niska cena zakupu. Zakup tego rodzaju sprzętu z pewnością nie nadwyręży naszego budżetu domowego. Czy można doszukać się jakichś wad drukarki atramentowej? Tak jak każde urządzenie elektroniczne, ma ona również swoje słabsze strony. Jedną z nich jest dosyć wysoki koszt eksploatacji. Cenę jednak można obniżyć, wybierając tusze do drukarek HP zamienniki. Właściciele drukarek atramentowych powinni też pamiętać, że gdy urządzenie jest dłuższy czas nieużywane, tusz może zasychać, przez co później nie nadaje się do dalszego użytkowania.

SEO – czy ta forma digital marketingu jest najlepsza dla każdego biznesu?

0
seo

Digital marketing to dziś jeden z fundamentów prowadzenia udanego biznesu, jednak mnogość narzędzi do promocji formy w sieci przeraża wielu przedsiębiorców, którzy często sięgają po rozwiązania najbardziej promowane i takie, które są im najlepiej znane, chociażby powierzchownie. Zdecydowana większość form koncentruje się więc na SEO, jednak czy to zawsze najlepsza forma marketingu internetowego?

Jak zarobić na transformacji energetycznej?

0
Jak zarobić na transformacji energetycznej

Ogłaszana w większości państw rozwiniętych nadchodząca transformacja energetyczna (np. w USA znana pod nazwą Green Deal) to nie tylko powszechne obawy o wyższe koszty energii elektrycznej i spodziewane przejściowe problemy z jej dostępnością (przykład Kalifornii czy Teksasu), ale również niepowtarzalna szansa dla inwestorów na solidne zyski, przy obstawieniu na podmioty, które się na niej wzbogacą i umocnią swoją pozycję rynkową. Jak zatem zarobić na transformacji energetycznej?

Czym jest audyt SEO i po co go robić?

0
Audyt SEO

Posiadasz stronę internetową swojej firmy, albo bloga? Dwoisz się i troisz, a ona dalej nie jest widoczna dla wyszukiwarki? Jeśli nie wiesz co jest problemem, to znaczy, że czas na wykonanie audytu SEO. Pomoże on zlokalizować wszelkie niedoskonałości i zoptymalizuje stronę.

Audyt SEO – co to jest?

Audyt SEO jest bardzo dokładną i szczegółową analizą strony internetowej. Wykonuje się go w celu zlokalizowania problemów i rozpoznania błędów. Drugim, równie ważnym celem audytu SEO jest opracowanie strategii marketingowej na potrzeby firmy. Analizę rozkłada się na czynniki pierwsze, zarówno pod względem treści widocznej na stronie, jak i tej ukrytej, czyli kodu. Bierze się pod uwagę czynniki wewnętrzne, zewnętrzne, słowa kluczowe, treść oraz ogólną budowę strony. W audycie SEO uwzględniona jest również analiza konkurencji. Z tej części dowiadujemy się jak radzą sobie konkurencyjne firmy, jaką strategię oni opracowali, co jest efektywne i co możemy wykorzystać. Ostatnim etapem audytu jest przygotowanie szczegółowego raportu. Audyt SEO dostaje się w postaci pliku dokumentów, które określają co stanowiło problem oraz jaką strategię marketingową należy teraz wprowadzić. Co zawiera pełny audyt SEO? Do czynników zewnętrznych zaliczają się: backlinki, jakość linkujących domen, źródła ruchu, profile społecznościowe i ranking domeny. Do wewnętrznych: przepływ treści, wewnętrzne linki, struktura linków, główne podstrony, ułożenie kategorii/folderów. Słowa kluczowe, a w tym gęstość i trudność fraz. Treść podstron i bloga oraz informacje o ogólnej budowie strony.

Kto wykonuje audyt SEO?

Audyt SEO jest skomplikowanym i czasochłonnym procesem. Część osób decyduje się na jego samodzielne wykonanie, jeśli jednak nie dobrze nie znasz się na rzeczy, to będzie on nieefektywny. Dlatego audyt SEO https://efectownia.pl/audyt-seo/ najczęściej zleca się firmom zewnętrznym, w tym agencjom marketingowym. Cały proces opiera się na  doświadczeniu pozycjonera i profesjonalnych narzędziach, do których ma dostęp. Jeśli chcesz mieć pewność, że audyt SEO został wykonany poprawnie i przyniesie oczekiwane efekty, to zgłoś się do agencji marketingowej, która specjalizuje się w takich usługach.

Czy audyt SEO jest konieczny?

Audyt SEO jest nieodłączną częścią pozycjonowania. Nie da się dobrze pozycjonować strony, jeśli zawiera błędy. A żeby poznać błędy trzeba wykonać audyt SEO. Tak samo istotna jest optymalizacja witryny www pod kątem wyszukiwarek. Audyt SEO najczęściej wykonuje się na stronach starych, które wymagają uaktualnienia i obrania nowej strategii rozwoju. Jednak okaże się tak samo przydatny dla stron młodych, które dopiero chcą się wybić, a także dla takich, które są dopiero budowane.

Czym są studia MBA i co dają?

0
studia MBA
Fot. Pexels.com

Studia MBA są jeszcze stosunkowo nowe w Polsce. Choć w USA sięgają początków lat 50. XX wieku. Czym są takie studia? Co się zyskuje po ich ukończeniu? Czy pomagają w karierze zawodowej?

Przeczytaj też: http://stolicakariery.pl/co-daja-studia-mba/

Czym są studia MBA?

MBA to skrót od Master of Business Administration. MBA to studia podyplomowe, które odbywają się w weekendy czyli trybie zaocznym. Trwają od dwóch semestrów do maksymalnie czterech. Jest to bardzo ciekawa edukacja, która w dużej mierze uwzględnia praktykę i to właśnie na nią położony jest nacisk.

Podczas zajęć przedstawione są bardzo nowoczesne formy zdobywania wiedzy. Bazują one głównie na nowościach i wszelkich trendach, które w branży. Jest to bardzo ściśle powiązane z zadaniami wykonywanymi na danym stanowisku. Zajęcia prowadzone są najczęściej przez praktyków w branży z wieloletnim doświadczeniem. W mniejszym stopniu przez wykładowców akademickich.

Ważnym aspektem jest to, że zajęcia prowadzone są w małych grupach. Pozwala to na większe zaangażowanie wszystkich uczestników. Ponadto większość zajęć ma za zadaniu postawić największy nacisk na praktykę i samodzielne wykorzystanie wiedzy w indywidualnym czy grupowym projekcie czy zadaniu.

Dla kogo są studia MBA?

Tego typu studia kierowane są do profesjonalistów. Najczęściej, aby uzyskać możliwość uczestniczenia w zajęciach należy mieć minimum 2-3 letnie doświadczenie w branży. Jednak można poznać tu także osoby z ponad 20-letnim doświadczeniem.

MBA to studia głównie dla managerów i kadry zarządzającej. Najczęściej uczestniczą w nich osoby z branży finansów, zarządzania zasobami ludzkimi, a także w ostatnim czasie z IT i nowych technologii.

Plusy z uczestnictwa w studiach MBA

MBA to przede wszystkim bardzo duża dawka wiedzy i praktyki. W związku z tym sprzyja szybkiemu rozwojowi kariery. Ponadto z badań przeprowadzonych przez krajowe agencje sondażowe wynikało, że osoby, które zakończyły ten kierunek osiągają bardzo dobre zarobki. W 2015 roku było to około 14 000 zł.

Uczestnicy zajęć wskazują także na powiększenie sieci kontaktów, spotkanie osób o takich samych zainteresowaniach i z podobną motywacją do działania. Jest to bardzo przydatne w kontekście kariery zawodowej jak i zawierania nowych znajomości na stopie prywatnej.

Zobacz też: http://www.netmagia.pl/doktorat-dla-kogo-jest-jak-sie-dostac-na-takie-studia/

Jak wybierać firmy wykonujące torby papierowe?

0
Jak wybierać firmy wykonujące torby papierowe

Generalnie nie brakuje osób zainteresowanych takimi właśnie akcesoriami, jak torby papierowe… Chcesz je kupić? Dlaczego istotnie warto? Co wziąć pod uwagę, by zdecydować się ogólnie na profesjonalne firmy realizujące na co dzień (czyli zawodowo) torby papierowe?

Aktualnie jest coraz więcej osób zainteresowanych takimi właśnie produktami. Dlaczego? W pierwszej kolejności warto zauważyć, że są one popularne wśród rozmaitych osób. W tym gronie są na przykład całe firmy. Wszak można liczyć na to, że wszystko będzie realizowane zgodnie z najwyższymi standardami itp. Kiedy jednak takim podmiotom zasadniczo przydają się torby papierowe? Warto zwrócić uwagę ogólnie na taki czynnik, że porządne akcesoria takiego właśnie typu są stosowane na przykład do wydawania posiłków na wynos. Ma to zaś szczególnie częste zastosowanie biorąc pod uwagę firmy gastronomiczne. Chyba każdy ma zaś świadomość, jak wygląda obecnie sytuacja w Polsce. Lokale gastronomiczne są generalnie zamknięte. Mogą jedynie wydawać posiłki na wynos. A w takim konkretnym aspekcie niewątpliwie przydają się właśnie torby papierowe. Mogą one być również użytkowane do sprzedawania rozmaitych innych produktów. Kiedy jeszcze można swobodnie zdecydować się na takie właśnie rozwiązanie? Warto zwrócić uwagę, że porządne torby papierowe są także stosowane do… reklamowania własnej firmy. Wszak nie ma przeszkód, by zdecydować się na logo własnej działalności gospodarczej. Dzięki temu możesz być zaś generalnie pewny, że Twoja firma stanie się bardziej popularna. To zaś przyczynia się do tego, że będzie miała coraz więcej Klientów… Okazuje się, że nowoczesne torby papierowe są stosowane także przez Klientów indywidualnych. Na przykład do robienia zakupów. Ta sprawa również nie powinna nikogo szczególnie zaskakiwać. Wszak torby papierowe są eleganckie. Dodatkowo pojemne. Czym jeszcze cechują się takie właśnie elementy? Poza tym są naprawdę bardzo wytrzymałe. Więcej informacji na temat ich zalet można przeczytać na stronie internetowej http://papierowe-torby.com.pl/.

Jak zaś wybierać firmy wykonujące na co dzień elementy tego właśnie konkretnego typu? Okazuje się, że dużo osób najzwyczajniej w świecie decyduje się na torby papierowe od sprawdzonych podmiotów. Nas to jednak zasadniczo nie dziwi. Wszak takie właśnie firmy to jakość wyłącznie na najwyższym możliwym poziomie. Czym jeszcze powinny cechować się firmy działające w ramach tego zagadnienia? Na pewno liczy się nie tylko samo doświadczenie, chociaż rzecz jasna ta sprawa powinna być wyraźnie podkreślona oraz wzięta pod uwagę. Co jeszcze jest tutaj ważne? Taki czynnik, żeby wybrać firmy produkujące torby papierowe, które mają odpowiednich pracowników, a także nowoczesny park maszynowy. Nie wspominamy o tym przypadkowo. Dzięki temu zamówienia (mniejsze oraz tak samo większe) będą mogły być zasadniczo realizowane naprawdę bardzo szybko. A dla Klientów ten czynnik ma zaś niewątpliwie spore znaczenie.

Czym jeszcze kierować się wybierając te podmioty? Okazuje się, że fachowcy produkują torby papierowe w sposób całkowicie ekologiczny. A dla sporej części naszego społeczeństwa ma to duże znaczenie. Na szczęście można obecnie rzeczywiście wybrać takie właśnie akcesoria. Takie, które są ekologiczne i nie wpływają w negatywny sposób na otaczające nas środowisko. O czym jeszcze nie można zapominać? Liczy się to, by postawić na firmy zapewniające spory wybór. Dzięki temu będziesz mógł swobodnie dopasować torby papierowe do konkretnego zastosowania. Warto zatem zwracać uwagę na asortyment. Im bardziej bogaty, tym rzecz jasna lepiej. Jeśli będziesz kooperował z dobrymi fachowcami, to możesz dodatkowo liczyć na to, że torby papierowe będą wielokrotnego użytku. Możesz zatem z nich skorzystać w przypadku wielu różnych sytuacji. Nic zatem dziwnego, że są one coraz popularniejsze. Wszak nie jest to inwestycja tylko na jeden raz, a to ma wpływ na opinie ze strony Klientów. Na dodatek warto wiedzieć, że nowoczesne torby papierowe są stosunkowo tanie.

Systemy informatyczne w firmach

0
Systemy informatyczne w firmach

Kiedyś systemy informatyczne służyły głównie do przechowywania danych i usprawniania najprostszych czynności. Wykorzystywane były do wystawienia faktury czy też przedstawienia aktualnych stanów magazynowych. Rozwój technologii wiązał się z nowoczesnymi systemami komputerowymi, które powstały po to, by wspierać przedsiębiorców. Dzięki nim podejmowanie decyzji zachodzi dużo szybciej, podobnie jest z reakcją w przypadku wystąpienia niebezpieczeństwa bądź koniunktury.

Systemy informatyczne w zarządzaniu

Dotychczas systemy informatycznie w firmach wiązane były z nieskomplikowanym narzędziem, które głównie wykorzystywane były przez księgowe oraz magazynierów. Współcześnie powiązanie Comarch ERP z systemem DMS Connecto zezwala na przeniesienie procesu biznesowego do świata cyfrowego. Jest to idealne rozwiązanie, które chroni przed stertą papierów, przekazywaniem informacji drogą papierową, ustną, a nawet mailową. Każde zdarzenie jakie miało miejsce bez problemu zostaje tłumaczone na język programu komputerowego i w nim odzwierciedlone.

Powody wdrażania systemów informatycznych

Systemy są tworzone gdyż można wykreować jedną, centralną bazę wiedzy firm oraz przyśpieszyć i uszczelnić procesy biznesowe. Ponadto jest szansa na pozyskanie i analizowanie danych o działaniu firmy po to, by nastąpiło lepsze planowanie strategii. By móc je wykorzystać trzeba dobrać odpowiedni komplet narzędzi, który umożliwi realizację tych powodów. Można wybrać kompleksowy system, który składa się z oprogramowania ERP, który zintegrowany jest z narzędziem Connecto DMS. Ten pierwszy system obejmuje sprzedaż, magazyn, produkcję oraz księgowość kadry. Drugi dotyczy definiowania procesów miękkich, pozyskiwania klienta, obsługę serwisu, budżetowanie, elektroniczny obieg dokumentów, umów, pism oraz archiwizacji dokumentów. Pracownik firmy może mieć dostęp do fragmentu z tego systemu, który powiązany jest z jego obowiązkami. Dyrekcja i władze firmy mają wgląd do danych o każdym procesie biznesowym na każdym kroku jego cyklu życia. Pozwala to na korzystniejsze zrozumienie firmy, a dalej wyciąganie wniosków na popełnionych błędach. Wpłynie to korzystniej na strategię biznesową oraz realne cele biznesowe.

Systemy informatyczne w zarządzaniu

Korzyści posiadania systemów informatycznych

Systemy informatyczne na początku wdrażania poddawane są sceptycznym komentarzom, jednakże im dłużej z nich się korzysta, tym większe zadowolenie i satysfakcja. Wiele firm po ich wdrożeniu nie wyobraża sobie działania firmy bez wykorzystywania oprogramowania do zarządzania firmą.

System WMS

To kolejny program informatyczny, występujący na rynku. Jest on wykorzystywany do zaawansowanego zarządzania codziennymi operacjami magazynowymi. System ten zarządza zadaniami za pomocą interfejsu na skanerze, tablecie czy biurowym pulpicie. Magazynowy system informatyczny zezwala na kontrolę i optymalizację procesów magazynowych. To specjalistyczny program logistyczny dedykowany do wykorzystywania w magazynach o różnych sposobach funkcjonowania i wielkości.

Artykuł powstał przy współpracy z WMS od Dataconsult.

Jaki smartfon dla seniora wybrać?

0
smartfon dla seniora
Fot. Pexels.com

Jeszcze kilkadziesiąt lat temu, bo w latach 90-tych niewiele osób w Polsce posiadało komórkę. Dla osób z pokolenia naszych rodziców czy dziadków smartfony mogą wydawać się niepotrzebne ponieważ oni kontaktowali się twarzą w twarz z rozmówcą. Często jest to także technologia, której nie rozumieją. Dlatego warto wybrać smartfon dla seniora, który będzie prosty w obsłudze i będzie zawierał przydatne opcje. Jakie? Odpowiedź znajdziesz poniżej.

Przeczytaj też: http://www.synat.pl/smartfon-dla-seniora-jaki-model-wybrac/

Jakie funkcje powinien posiadać smartfon dla seniora?

Osoby w starszym wieku nie potrzebują wielu aplikacji czy ulepszeń. Najważniejsze są dla nich podstawowe funkcje, które znajdą się w każdym telefonie jak wykonywanie połączeń, wysyłanie smsów.

Podstawowe funkcje smartfona dla seniora:

  • duże przyciski,
  • duży wyświetlacz,
  • przejrzyste i czytelne menu,
  • duże ikony,
  • zestaw głośnomówiący.

Ciekawą opcją jest również latarka, o ile dostęp do niej będzie klarowny. Dodatkowe światło może przydać się chociażby w bezpiecznym powrocie do domu.

Jeśli jakiś senior potrzebuje więcej aplikacji, lepszego aparatu czy innych udogodnień zapewne jest biegły w sprawie technologii. W takiej sytuacji możemy pełnić funkcję doradczą np. poprzez wskazanie, gdzie można znaleźć ciekawe aplikacje.

Ranking smartfonów dla seniora

Dużym atutem w przypadku telefonów dla seniorów jest cena. Urządzenia zaczynają się już od kilkudziesięciu złotych i prawie nigdy nie przekraczają 1000 złotych.

Wybierając aparat telefoniczny dla seniora warto wziąć pod uwagę trzy propozycje. MYPHONE HALO EASY, który posiada duże cyfry, a przy tym jest kompaktowy i zmieści się do kieszeni. Posiada takie aplikacje jak przycisk SOS, kalkulator, budzik, radio i latarkę.

YPHONE HALO 2 charakteryzuje się bardzo wydajną baterią. Ponadto posiada ciekawą opcję przypisania zdjęcia do kontaktu. Telefon posiada również podświetlaną klawiaturę.

Ostatni model, o którym warto pomyśleć to Maxcom MM760. Posiada najwięcej funkcji ze wszystkich wymienionych w tym artykule opcji. Senior może skorzystać m.in. z radia, aparatu czy odtwarzacza muzyki.

 

Nasi rodzice czy dziadkowie mają inne potrzeby korzystania z telefonów komórkowych niż my. Nie przywiązują znacznej uwagi do designu czy aplikacji, które się znajdują w sprzęcie. Wybierając smartfon dla seniora kieruj się najważniejszymi funkcjami oraz czytelnością wyświetlacza. Powodzenia.

Zobacz też: http://www.netmagia.pl/strona-internetowa-dla-firmy-ile-kosztuje-i-kiedy-warto-ja-zalozyc/

Naklejki na samochód – krótki poradnik przed zakupem

0
Naklejki na samochód

Samochody to pojazdy rodzinne, w których często podróżujemy wraz z naszymi bliskimi w roli współpasażerów. By wspólnie spędzona podróż była bezpieczna – auto powinno być odpowiednio oznaczone za pomocą odpowiednich naklejek. Mogą one informować o tym ile osób jest w pojeździe, czy jest wśród nich dziecko, psiak lub inny pupil rodziny. Każdy z nas miał okazję widzieć  na drodze pojazd z oznaczeniem „dziecko w środku”. Poniżej podpowiadamy – jakie naklejki warto wybrać, by były trwałe oraz odporne na szkodliwe warunki atmosferyczne.

Naklejki samochodowe – najpopularniejsze motywy, inspiracje, pomysły

Dlaczego w ogóle naklejamy naklejki na samochód? Czy obowiązkowe jest nanoszenie na jego karoserię dodatkowych oznakowań? Oczywiście – nie jest to obowiązkowe. W wielu jednak przypadkach jest dobrym rozwiązaniem pod względem praktycznych korzyści, jakie może to za sobą pociągnąć. Często też decydujemy się na naklejki samochodowe ze względów estetycznych.

Do pierwszej grupy – naklejek o zastosowaniu praktycznym – należą naklejki, za pomocą których informujemy innych uczestników ruchu na nasz temat. Zaliczają się tu wspomniane naklejki informujące, czy wśród pasażerów znajduje się dziecko lub pies. Ponadto, mogą to być naklejki informujące o samym aucie – na przykład jakim rodzajem paliwa powinno być tankowane. Popularne są również naklejki nawołujące do bezpiecznej jazdy – z napisem „zwolnij”, „patrz w lusterka” lub innym asekuracyjnym hasłem.

Do drugiej grupy zaliczamy naklejki o różnorodnej tematyce, które naklejamy na pojazdy w celu ich udekorowania. Zaliczają się tu naklejki prezentujące logotypy znanych marek samochodowych, motywy graficzne z gier komputerowych oraz filmów, a także naklejki o żartobliwej tematyce lub wymowie. Dobrym pomysłem są również naklejki na samochód na zamówienie; takie rozwiązanie pozwoli nam wybrać niemal dowolną grafikę, spełniającą nasze gusta estetyczne.

Jakie rodzaje naklejek wybierać?

Od naklejek samochodowych oczekujemy przede wszystkim, że będą trwałe. Wiadomo, że samochody wystawione są na różnorodne oddziaływania – w tym na szkodliwe czynniki atmosferyczne jak deszcz, śnieg, niskie i wysokie temperatury, wysoki poziom wilgoci. Gdy dodamy do tego szybką jazdę, stanie się oczywiste, że typowa naklejka nie wytrzymałaby zbyt długo po naklejeniu na karoserię samochodu.

Dobrej jakości naklejka na samochód powinna być wykonana z materiałów odpornych na powyższe oddziaływania. Do takich zaliczają się przede wszystkim materiały syntetyczne. Nie każdy materiał będzie się jednak nadawał do każdego typu samochodu i karoserii. Niektóre – na przykład polipropylen – nie nadają się do naklejania na obiekt o nierównej powierzchni. Warto więc wybierać naklejki wykonane z elastycznych materiałów syntetycznych, które wpasują się w kształt samochodu.

Naklejki syntetyczne są często pokryte dodatkową warstwą odbijającą promienie UV. Do takich należą niektóre rodzaje naklejek foliowych. Jest to niezwykle istotne dla osób, które pragną, by ich naklejka zachowała oryginalny kolor przez długi okres czasu. Jak dobrze wiemy, ekspozycja na działanie promieni słonecznych prowadzi do powolnej degeneracji struktury naklejek oraz blaknięcia ich powierzchni.

Chcesz nie tylko tworzyć, ale i edytować pliki PDF?

0
PDF

Doba Internetu sprawiła, że niemal wszystkie istotne pliki przesyłane są w formacie PDF. Dotyczy to zarówno krótkich dokumentów, regulaminów, instrukcji, jak i książek, które dostępne są dla osób czytających w sieci. Jednak w wielu przypadkach konieczne jest coś więcej, niż tylko przeglądanie pliku – niezbędna jest jego edycja. Podpowiadamy, jak to zrobić.

PDF

PDF, czyli Portable Document Format, to popularny format plików, służący do przenoszenia, prezentacji oraz drukowania plików tekstowych i graficznych. Powstał, aby wyeliminować ewentualne błędy, które mogą powstawać na skutek przenoszenia plików na różne urządzenia, systemy operacyjne i otwierania ich w różnych programach. W efekcie pliki PDF charakteryzują się ujednoliconym wyglądem niezależnie od tego, gdzie są odczytywane.

Pliki PDF są także chętnie przygotowywane przed drukowaniem dokumentu, ponieważ eliminują wszystkie ewentualne błędy wydruku, wynikające z niekompatybilności oprogramowania drukarki z oprogramowaniem twórcy. Dodatkowo służą prezentowaniu danych, wyników czy obszernych prezentacji, gdyż nie powodują przesuwania danych (np. wykresów), a wbudowane systemy zakładek i hiperłączy przyspieszają poruszanie się po dokumencie.

Eksport i odczytywanie

Popularność PDF sprawia, że praktycznie każdy pakiet biurowy, a także wiele innych programów pozwala na eksportowanie plików do tego formatu. Istnieje także szereg darmowych aplikacji, które umożliwiają odczytywanie tego formatu oraz drukowanie z niego dokumentów.

Niestety, ze względu na konieczność zachowania w pliku PDF w pełni zgodnego z pierwowzorem wyglądu, standardowe, popularnie dostępne darmowe oprogramowanie nie zapewnia możliwości edycji.

Edycja plików PDF

Zarówno w sprawach prywatnych, jak i firmowych, zdarza się, że konieczna jest edycja plików PDF. Ze względu na to, iż standardowe darmowe oprogramowanie nie posiada takiej opcji, warto zaopatrzyć się w profesjonalny Adobe Acrobat Pro DC, który został stworzony specjalnie z myślą o edycji plików zapisanych w formacie PDF.

Idealnie sprawdzi się w każdym biurze, oferując mu możliwość profesjonalnego składania plików oraz ich swobodnego edytowania poprzez między innymi organizację stron, łączenie wielu plików w jeden, dodawanie komentarzy czy też podpisów i certyfikatów. W efekcie może posłużyć do przygotowywania profesjonalnej, oficjalnej korespondencji, w niektórych przypadkach eliminując wręcz konieczność wysyłania jej tradycyjną pocztą.

Co równie ważne, Adobe Acrobat Pro DC umożliwia tworzenie i edycję plików na każdym urządzeniu mobilnym tak samo, jak na komputerze. Dzięki temu najbardziej skorzystają na nim pracownicy i właściciele firm, którzy muszą szybko reagować na zmieniającą się sytuację. Pilny mail z prośbą o zmianę czy podpis dokumentu, który zastanie ich na wakacjach czy w trakcie podróży nie będzie już wymagał szybkiego poszukiwania miejsca na ustawienie laptopa. Wystarczy telefon komórkowy, aby niecierpiące zwłoki zadanie wykonać od ręki i dalej cieszyć się urlopem czy powrócić do innych, służbowych obowiązków.

ZOBACZ TEŻ