Pozycjonowanie stron internetowych to jedno z najważniejszych pojęć we współczesnym marketingu. Jeżeli zaczynasz się interesować branżą e-commerce, na pewno trafiłeś już na to pojęcie. Niemniej, prędzej czy później każdy musi zasięgnąć informacji na temat podstawowych definicji, więc… czym jest pozycjonowanie stron internetowych? Jakie korzyści daje?

Co oznacza pozycjonowanie?

Sam termin „pozycjonowanie” ma długą historię – w marketingu istnieje pojęcie pozycjonowania marki albo produktu. Jednak w związku z ogromną popularnością wyszukiwarek internetowych i firm zajmujących się marketingiem w tego typu serwisach, pozycjonowanie stało się właściwie synonimem pozycjonowania stron internetowych. Wielu internautów i osób związanych wyłącznie z branżą SEO, nawet nie zdaje sobie sprawy, że można pozycjonować cokolwiek innego niż witryny www.

Co więc oznacza pozycjonowanie stron internetowych? Jest to takie działanie, które pozwoli na zdobycie korzystnych pozycji w Google oraz ewentualnie innych wyszukiwarkach. Chodzi o to, aby po wpisaniu zapytania w Google, Twoja strona pojawiła się jak najwyżej na liście wyników wyszukiwania. W Polsce zwykle mówi się właśnie o Google, bo nasz naród wyjątkowo upodobał sobie to narzędzie. Z innych wyszukiwarek praktycznie nie korzystamy.

Co to jest SEO/SEM?

W kontekście pozycjonowania często używa się też pojęcia SEO oraz SEM. Pierwsze z nich oznacza Search Engine Optimization a drugie Search Engine Marketing. Można by się spierać jakie są granice tych terminów i jak mają się one do pojęcia „pozycjonowanie” – ważniejsze jest jednak to byś wiedział, że branża SEO zajmuje się właśnie pozycjonowaniem. Firmy SEO optymalizują strony internetowe tak, by były jak najlepiej oceniane przez Google.

Jak działa pozycjonowanie stron internetowych?

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych i jak działa? Istnieją liczne blogi poświęcone technikom poprawiania pozycji w wynikach wyszukiwania – to bardzo szeroki temat. Niemniej, najczęściej mówi się o trzech filarach:

  1. Dostosowanie strony internetowej tak, by była czytelna dla Google i zgodna z wytycznymi dostawcy wyszukiwarki. To tzw. optymalizacja techniczna – poprawia się błędy na stronie, skraca linki, usuwa duplikaty… i wiele innych czynności.
  2. Dodawanie unikalnej treści – Google ceni strony, które mają dużo wartościowych tekstów związanych z danym tematem. Koniecznym warunkiem jest unikalność. Artykuły czy opisy produktów nie mogą być kopiami treści z innych stron. W ramach poprawiania pozycji w wyszukiwarce często rozbudowuje się opisy elementów oferty oraz prowadzi firmowego bloga.
  3. Zbieranie linków – wyszukiwarka buduje ranking również w oparciu o odnośniki. Im więcej linków prowadzi do Twojej witryny i im lepsza ich jakość, tym większa szansa, że Twój adres pojawi się na szczycie Google. Dlatego pozycjonowanie polega również na pozyskiwaniu wartościowych odnośników.

Dlaczego warto się tym zająć?

Czym jest pozycjonowanie? Koniecznością. Coraz więcej firm płaci za usługi SEO, by wyprzedzić konkurencję. Inni są więc zmuszeni robić to samo, by nie zostać na końcu listy. Google ma kluczowe znaczenie dla popularności Twojej strony internetowej, co często przekłada się również na większą sprzedaż. Zdobycie dobrej pozycji, bez dodatkowego i celowego wysiłku zorientowanego na poprawienie lokaty w wyszukiwarce jest mało prawdopodobne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here