Copywriting SEO staje się coraz popularniejszym zajęciem. Ale na czym dokładnie polega i jak zostać copywriterem SEO?

Podobnie, jak wszystko co związane z copywritingiem, praca ta polega przede wszystkim na pisaniu różnej maści tekstów. W przypadku SEO jednak kluczowym zagadnieniem jest tworzenie artykułów w taki sposób, by wspierały pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach internetowych – właśnie tym zajmuje się branża SEO jako taka. Copywriting SEO jest pisaniem głównie na potrzeby tej branży.

Nie należy jednak utożsamiać tego zajęcia z bezmyślnym klepaniem w klawiaturę. Gdy Google nie było jeszcze tak rozwinięte jak dziś, wiele firm starało się „oszukać” wyszukiwarkę, dodając na strony niskiej jakości treści zawierające odpowiednie frazy. Sens takich tekstów nie miał większego znaczenia. Dziś jednak już tanie triki nie działają. Google uczy się na błędach z każdym kolejnym rokiem i bylejakość nie jest już premiowana. Każdy tekst powinien być napisany poprawnie i mieć wartość dla czytelników. Copywriting SEO nie istnieje bowiem w próżni – jest ściśle powiązany z innymi działaniami marketingowymi, więc teksty często muszą również zachęcać do zakupu lub przedstawiać daną markę.

Jak dobrze umiesz pisać?

Aby zostać copywriterem SEO musisz umieć dobrze pisać. Wbrew obiegowej opinii nie jest to zajęcie dla każdego. Z pisaniem jest trochę jak ze śpiewaniem – wiele osób myśli, że potrafi to robić, ale dopiero, gdy próbują coś profesjonalnie zdziałać w tej kwestii, okazuje się, że zwyczajnie im to nie wychodzi. Absolutnym minimum w przypadku copywritingu jest rozpoznawanie i unikanie podstawowych błędów, takich jak powtórzenia, błędy logiczne czy pleonazmy (o ortografii i gramatyce nie wspominając). Warto też wyrobić w sobie umiejętność jasnego formułowania myśli. Niektórzy copywriterzy mają tendencję do budowania bardzo długich i skomplikowanych zdań, tak jakby sądzili, że to najlepszy sposób, by zaimponować odbiorcy. Niestety, zbyt złożony tekst jedynie zniechęci do czytania i na pewno nie przyniesie pożądanych skutków marketingowych.

Jak zacząć pracę jako copywriter SEO?

Jak zostać copywriterem SEO? Możliwości są dwie:

  • szukanie klientów na własną rękę i funkcjonowanie jako działalność gospodarcza albo pracowanie na umowy o dzieło/zlecenie
  • znalezienie stałego zatrudnienia w dziale copywritingu w firmie zajmującej się branżą SEO

W obu przypadkach w ramach rekrutacji będziesz musiał przygotować próbne teksty lub pokazać portfolio. Jeśli więc masz nieco wolnego czasu, możesz przygotować artykuły, które zaprezentujesz przyszłym klientom albo pracodawcom. Skup się na artykułach blogowych, poradnikach oraz opisach produktów i kategorii. To właśnie takie teksty najczęściej są tworzone przez copywriterów SEO.

A gdzie szukać klientów? Możliwości jest kilka – z pewnością warto zajrzeć do portali ogłoszeniowych oraz na grupy tematyczne na Facebooku. Jeżeli myślisz poważnie o tego rodzaju działalności, warto też przygotować własną stronę internetową oraz fanpage. Jeśli natomiast chcesz znaleźć stałe zatrudnienie jako SEO copywriter, po prostu przeglądaj oferty na portalach z ogłoszeniami o pracę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here