Jeśli interesujesz się zagadnieniami SEO, zapewne zdajesz sobie sprawę ze znaczenia unikalnych treści na stronie internetowej swojego sklepu. Dotyczy to nie tylko zakładki „O nas”, bloga firmowego czy regulaminu zakupów, ale również opisów produktów. Teksty skopiowane ze strony producenta z pewnością będą rzetelne i dobrze napisane (choć bywają niechlubne wyjątki), jednak mogą zaszkodzić Twojej witrynie i obniżyć zyski ze sprzedaży. Z drugiej strony, opisanie setek towarów wymaga poświęcenia dużej ilości czasu albo opłacenia usług copywritera. Sprawdź zatem, czy warto inwestować w unikalne opisy produktów w sklepie internetowym?

Opisy przyjazne dla Google

Bezsprzecznym faktem jest, że Google nie lubi zduplikowanego contentu. Jeśli umieścisz na swojej witrynie opisy producenta, weź pod uwagę, że inne sklepy z Twojej branży zrobiły zapewne to samo. Tym sposobem stajesz się kolejnym z rzędu „kopistą”, wskutek czego Twoja strona będzie trudna do pozycjonowania i słabo widoczna w wyszukiwarce. Twoi klienci nie znajdą Cię ani na pierwszej, drugiej i trzeciej, ani nawet na piętnastej stronie wyników wyszukiwania. Co więcej, największą karą za powielanie treści (świadome i niezgodne z prawem) jest ban, skutkujący usunięciem witryny z wyszukiwarki, co w istocie oznacza koniec biznesu internetowego. Jesteś zatem pytasz, czy warto inwestować w unikalne opisy produktów, odpowiadamy – tak, o ile chcesz zyskać wysoką pozycję w Google i nie masz zamiaru ponosić przykrych konsekwencji.

Produkty atrakcyjne dla klientów

W handlu internetowym rzetelny opis odgrywa znaczącą rolę w walce o klienta. Postaw się w sytuacji swoich odbiorców – nie mogą dotknąć, poczuć ani wypróbować towaru, w związku z czym powinni otrzymać maksimum informacji przed zakupem. Owszem, najwięcej danych dostarczy im opis producenta towaru, jednak nie warto ryzykować filtrem czy banem od Google. Trzeba zatem przygotować autorskie treści, które będą zawierały jak najwięcej informacji i zostaną zinterpretowane przez roboty Google jako oryginalne. Unikalne opisy produktów w sklepie internetowym pozytywnie wpłyną również na wyniki sprzedaży – ciekawe i angażujące treści przyciągną klientów bardziej niż kolejna kalka „suchego” opisu producenta. Tym samym wyróżnisz się na tle swojej konkurencji i zostaniesz lepiej zapamiętany przez konsumentów.

Jak przygotować wartościowy opis produktu?

Jeśli dopiero rozwijasz swój biznes, Twój asortyment nie jest zbyt szeroki i nie wprowadzasz dziennie kilkudziesięciu nowych produktów, opisy możesz stworzyć samodzielnie. Pamiętaj wówczas o kilku zasadach. Dobry opis powinien zarówno dostarczać najważniejszych danych, jak i skłaniać do zakupu, dlatego musisz znaleźć balans pomiędzy informacjami technicznymi, a zwrotami oddziałującymi na emocje. Warto posługiwać się językiem korzyści (tu należy unikać przesady) i używać słownictwa zachęcającego do natychmiastowej konwersji. Niedopuszczalne jest lanie wody – to strata czasu dla Ciebie i powód do irytacji dla klienta. W tekście warto używać odpowiednio odmienionych słów kluczowych i synonimów, w końcu piszesz przede wszystkim dla potencjalnych odbiorców, dlatego opis musi brzmieć naturalnie. Jeśli sam nie masz czasu przygotować takich treści, zapomnij o kopiowaniu opisów z innych stron. Znacznie bezpieczniejszym rozwiązaniem będzie inwestycja w profesjonalnego copywritera, który napisze teksty przyjazne dla Google i atrakcyjne dla Twoich klientów.

Podsumowanie

Unikalne opisy produktów w sklepie internetowym – czy to się opłaca? Z pewnością tak. W ten sposób unikasz gorzkich konsekwencji i nie ryzykujesz usunięciem z wyszukiwarki, a dodatkowo dbasz o zadowolenie klientów i zachęcasz ich do zakupów właśnie u Ciebie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here