Artysta musi zadbać o promocję swojej muzyki

0
261

Nawet najpiękniejsze czy najbardziej chwytające za serce utwory muzyczne nie dotrą do odbiorców, jeżeli nie będą w prawidłowy sposób promowane. A współcześnie nie wystarczy już tylko rozdawać ulotki lub sprzedawać swoje płyty na koncertach. Przede wszystkim trzeba się skoncentrować na obecności w przestrzeni internetowej i do tego służą profesjonalne znane globalnie serwisy muzyczne. Aktualnie promowanie muzyki łączy się z posiadaniem swojego kanału na YouTubie, ale także profilu na Spotify lub Amazon. Aby jednak taka promocja przestrzeni wirtualnej była realizowana profesjonalnie, dobrze jest korzystać z firm, które zajmują się tym zawodowo. Praktycznie jest wykorzystywać agregatory treści cyfrowych takie jak Independent Digital. Jest to firma ceniona w Polsce, a świadczy o tym, chociażby fakt, że współpracuje z ponad 700 wytwórniami muzycznymi i artystami.

Internet idealnym miejscem na promocję muzyki

Muzycy nie zawsze zorientowani są w rynku promocyjnym, dlatego często wychodzą z założenia, że wystarczy tylko opublikować utwór na swoim kanale muzycznym, na przykład na YouTubie, i na pewno wówczas dotrze do wielu odbiorców. Ścieżka ta wygląda trochę inaczej i nie jest to tak proste. Aby promocja w Tidal lub w innym serwisie się powiodła, potrzebna będzie współpraca z doświadczonymi i wykwalifikowanymi specjalistami, którzy wiedzą, w jaki sposób dotrzeć do szerokiego grona słuchaczy. Takie specjalistyczne firmy gwarantują nie tylko techniczną obsługę dostaw, czyli bezpośrednie przesyłanie muzyki do iTunes albo Spotify, ale zajmą się także optymalizacją i promocją muzyki. Independent Digital jest w dyspozycji największej muzycznej sieci MCN w Polsce. Jest ona także jedną z największych w Europie, co gwarantuje jeszcze szerszy zakres odbiorców.

Internetowa ścieżka promocyjna muzyki

W zasadzie sama procedura rozpoczęcia współpracy z tym dystrybutorem treści cyfrowych nie będzie skomplikowana. W pierwszej kolejności artysta, któremu zależy na wypromowaniu swojej muzyki, musi skontaktować się z Independent Digital. Należy także określić wielkość katalogu, który ma być przesłany. Chodzi tu o liczbę utworów lub albumów, a także gatunek muzyki. Są także spore możliwości, jeżeli chodzi o zakres współpracy. Trzeba określić, czy artystę interesuje tylko dystrybucja cyfrowa muzyki, czy też chodzi dodatkowo o wpięcie kanału YouTube. Jeśli natomiast chodzi o samo dostarczenie muzyki do różnych popularnych serwisów, to firma ta realizuje je  21 dni przed premierą utworu. Termin ten wynika z procedur i terminów promocyjnych serwisów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here