Konwertujące frazy kluczowe

Podczas pozycjonowania strony internetowej należy wykorzystywać różne typy fraz kluczowych. Szczególną uwagę warto jednak poświęcić tym, które w decydujący sposób wpływają na konwersje. Jeśli zależy Ci na wysokiej pozycji witryny w rezultatach wyszukiwania, zapoznaj się z tym wpisem i pojęciem konwertujących słów kluczowych.

Frazy kluczowe a etapy lejka sprzedażowego

Poszczególne etapy lejka sprzedażowego oznaczają inne potrzeby odbiorców oraz rodzaje fraz kluczowych. Tworząc artykuły na bloga, warto postawić na różne typy słów kluczowych, by docierać do osób znajdujących się w różnych fazach procesu zakupowego. Najbardziej konwertującymi frazami będą, jak się można domyślić, te rozbudowane, dokładniej charakteryzujące produkt lub markę. Zanim opiszemy je szczegółowiej, przyjrzyjmy się etapom lejka sprzedażowego i zależnym od jego fazy rodzajom fraz kluczowych.

Etap budowania świadomości

Na pierwszym etapie lejka sprzedażowego, czyli budowania świadomości, użytkownik szuka rozwiązania swoich problemów. Dlatego frazy kluczowe w tej fazie są przede wszystkim informacyjne. Na etapie budowania świadomości dobrze jest zadbać o rozwój bloga firmowego. Do przykładowych fraz kluczowych w tej fazie należą choćby takie jak: czym jest marketing internetowy, w jaki sposób urządzić małą łazienkę, skuteczne i zdrowe sposoby na odchudzanie.

Etap budowania zainteresowania

Kolejny etap oznacza gotowość klientów na skorzystanie z jakiegoś rodzaju usług bądź zakup produktów. W tej fazie osoba może na przykład planować zakup sukni ślubnej empire, jednak nie być jeszcze zdecydowana na wybór konkretnej marki. Frazy kluczowe w tym przypadku stanowią często kombinacje nazw produktów ze słowem „porównanie” czy „opinie”, na przykład: suknia ślubna empire salon Wrocław.

Etap zwiększania konwersji

W tej fazie preferencje klientów odnośnie marki lub produktu są już sprecyzowane. Dlatego też frazy kluczowe wyróżniają się znaczną długością i dokładnością. Do przykładów tego rodzaju słów należą: buty nike dunk low niebieskie. Właśnie te frazy należą do najbardziej konwertujących.

Dlaczego frazy long tail lepiej konwertują?

frazy long tail

Frazy long tail stanowią cenny element strategii SEO i content marketingowej. To one przede wszystkim przynoszą konwersje. Pozycjonowanie strony internetowej nieuwzględniające tych słów kluczowych będzie więc mało skuteczne sprzedażowo.

Końcowy etap lejka sprzedażowego

Frazy long tail wpisują w wyszukiwarkę przede wszystkim osoby, które znajdują się w fazie zaawansowanego rozważania wyboru konkretnego produktu lub danej usługi. Takie słowa prowadzą do konwersji, ponieważ uwzględniają mocno sprecyzowane potrzeby danego konsumenta. Wymagają też szczegółowej znajomości grupy docelowej i jej preferencji, nie ograniczają się bowiem do ogólników w postaci: buty do biegania, suknia ślubna, dobry fizjoterapeuta. Lepsza znajomość klienta prowadzi do lepiej dobranych, bardziej konkretnych fraz kluczowych i przekierowania użytkownika na witrynę firmy.

Bardziej jakościowy ruch na stronie

Pozycjonowanie z uwzględnieniem konwertujących fraz kluczowych długiego ogona oznacza także lepszą jakość ruchu w witrynie. Bardziej prawdopodobna jest finalizacja transakcji na stronie przez konsumenta. Nawet jeśli nie zdecyduje się on na natychmiastowy zakup, to można wdrożyć kampanię remarketingową i dzięki niej sprowadzić klienta ponownie na stronę i przekonać do zakupu.

Szybsze i dokładniejsze wyszukiwanie

Użytkownicy są mało cierpliwi, tymczasem frazy long tail zapewniają im precyzyjne i szybkie spełnienie ich oczekiwań. Warto jak najlepiej poznać potrzeby klientów, by móc im zaoferować to, czego potrzebują. Jeśli potrzebujesz pomocy podczas działań SEO, sprawdź ofertę agencji marketingowej IBIF zajmującej się pozycjonowaniem w Lublinie i poza jego obszarem:  https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie.

Narzędzia do szukania konwertujących fraz kluczowych

Istnieje wiele darmowych i płatnych narzędzi, które pozwalają na znalezienie konwertujących fraz kluczowych i tym samym skuteczne pozycjonowanie. Należy do nich m.in.: Google Keyword Planner, Ubersuggest, Keywordtool.io, Surfer, Senuto lub Ahrefs.

Chcąc osiągnąć ambitne cele sprzedażowe z pomocą pozycjonowania, trzeba nastawić się na pełne wykorzystanie konwertujących słów kluczowych. Jeśli do tej pory podczas planowania strategii SEO umknęły Ci etapy lejka sprzedażowego i istniejące w ich ramach frazy, koniecznie przyjrzyj się ponownie swojej strategii pozycjonowania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here