Potencjał Facebooka coraz częściej wykorzystują firmy, które za pośrednictwem angażujących wpisów promują swoją działalność. Obecnie to jedno z najpotężniejszych narzędzi w marketingu sieciowym, dlatego nawet niewielkie sklepy i początkujący przedsiębiorcy prowadzą własne profile. Niestety, suche treści nie wystarczą, aby poszerzać krąg odbiorców i generować konwersję. Podpowiadamy, jak skutecznie prowadzić firmowy fanpage, by Twoi czytelnicy stali się także zadowolonymi klientami.
Zdobywaj nowych fanów
Im więcej osób obserwuje Twój profil i regularnie czyta Twoje posty, tym więcej potencjalnych klientów zyskujesz. Dobrym sposobem na zyskanie nowych odbiorców jest wysyłanie zaproszeń do osób, które polubiły, skomentowały lub w inny sposób zareagowały na zamieszczane przez Ciebie treści. Oczywiście wiele z nich już znajduje się w gronie Twoich fanów, jednak niektóre przez przypadek trafiły na Twój profil. Zatrzymaj ich na dłużej, wysyłając zaproszenie tuż po tym, jak odpowiedziały na Twój post. Rozpoznasz ich po aktywnej funkcji „zaproś”, pozostałe osoby będą oznaczone jako „polubione”.
Zadbaj o angażujące treści
Jak skutecznie prowadzić firmowy fanpage? Nie obejdzie się bez ciekawych, wzbudzających emocje wpisów. Przykładowo, jeśli prowadzisz sklep z karmą i akcesoriami dla zwierząt, zachęć swoich czytelników do zamieszczania w komentarzach zdjęć swojego pupila w trakcie drzemki. Śpiące koty i psiaki to niezwykle rozczulający widok, dlatego w akcji chętnie wezmą udział wszyscy miłośnicy zwierząt – także ci, którzy jeszcze nie zostali fanami Twojego profilu. Oprócz wpisów zamieszczaj na fanpage’u zabawne filmy lub tutoriale, ciekawostki, a także zdjęcia prezentujące Twoje produkty „w użyciu”. Aby skutecznie prowadzić firmowy fanpage warto również organizować konkursy – zwróć jednak uwagę na regulamin, który wyraźnie określa co można, a czego nie wolno robić na Facebooku. Jeśli prowadzisz sklep stwórz atrakcyjne promocje na swoje produkty, np. kilkuprocentowy rabat w zamian za polubienie i skomentowanie wpisu. Możesz również zamieszczać ciekawe gry, które zachęcą innych użytkowników do pozostania na Twoim fanpage’u.
Nie zniechęcaj swoich fanów
Niestety, nawet najciekawsze treści mogą przynieść odwrotny skutek, jeśli będą pojawiać się zbyt często. Facebook to wciąż medium społecznościowe, a większość użytkowników korzysta z niego w celach rozrywkowych. Dlatego spamowanie kilkunastoma postami w ciągu godziny i zasypywanie fanów kolażem kilkudziesięciu zdjęć naraz, to kiepski pomysł. Jak skutecznie prowadzić firmowy page? Zamieszczaj wpisy regularnie (np. co 2-3 dni) i koniecznie w dni wolne, kiedy użytkownicy mają więcej czasu na przeglądanie Facebooka. Postaw na jakość, nie ilość – w przeciwnym razie zamiast zareagować lajkiem lub udostępnieniem, Twój fan przestanie Cię obserwować lub zablokuje Twój profil.
Korzystaj ze statystyk Facebooka
Analizując statystyki Facebooka możesz dowiedzieć się, w jakich porach Twoi fani wykazują największą aktywność, co pomoże Ci w planowaniu emisji postów. Będziesz wiedzieć, ile osób zareagowało i skomentowało wpis, a tym samym sprawdzisz, jakiego rodzaju posty wzbudzają największe emocje. Statystyki pomogą Ci ocenić zasięg swojego profilu i podpowiedzą, jakich treści oczekują Twoi odbiorcy. Co ciekawe, możesz również analizować popularność konkurencji na Facebooku, sprawdzając wzrost polubień obserwowanych przez Ciebie stron. Umiejętne korzystanie ze statystyk pomoże Ci stworzyć efektywny profil z treściami optymalnie dopasowanymi do swoich fanów.
Oczywiście istnieje więcej sposobów, na skuteczne prowadzenie firmowego fanpage’u. Pamiętaj jednak, że nawet atrakcyjny profil może zniechęcić fanów, jeśli nie zadbasz o wzajemną komunikację. Dlatego w miarę możliwości reaguj na komentarze swoich czytelników i koniecznie odpowiadaj na prywatne wiadomości. Twoi fani muszą mieć poczucie, że strona żyje i jest stworzona specjalnie dla nich.