Jak sprzedawać więcej dzięki współpracy z blogerami?

W świecie blogów znajdziemy dla siebie nie tylko mnóstwo interesujących treści. Odbiorcy szukają dzisiaj znacznie więcej, niż tylko suchych wpisów. Firmy i marki zaczęły z blogów robić bardzo silne i efektywne narzędzie, które pomaga w osiągnięciu konkretnych biznesowych celów. Chodzi zarówno o generowanie większych wyników sprzedaży, budowę społeczności wokół marki i/lub produktu. Ale także, o wzmacnianie interakcji z grupą docelową.

Pierwszy krok we współpracy z blogerami

Tutaj trzeba zastanowić się konkretnie nad tym, w jaki sposób powinna układać się idealna współpraca. W określeniu jej kryteriów i ram z pewnością pomoże stworzenie persony blogowej. To znaczy, zdefiniowanie idealnych cech, a także sposobu pisania blogera, z którym chcielibyśmy pracować. Taka wstępna operacja pozwoli nam później na sprawniejsza selekcję oraz przejście do współpracy właściwej.

Nawiązując współpracę trzeba się postarać

W pierwszym kontakcie z blogerem absolutnie nie możemy postawić na suchą, lakoniczną wiadomość. Tu trzeba się wykazać, najlepiej, kreatywnie, ale z zachowaniem konkretów. Bloger musi wiedzieć od razu, czego ma dotyczyć współpraca. Ważne jest to, by przekaz był treściwy. Wiadomość nie może też powstać, zanim konkretnie nie zweryfikujemy osoby, z którą chcemy pracować. Chodzi o projekty, marki z którymi współpracował i osiągnięcia. Tu naprawdę trzeba się przyłożyć. Łatwo zagrzebać współpracę już na starcie jeśli wykażemy się brakiem wiedzy lub ignorancją wobec blogera.

Jak blogosfera pomoże Twojej marce?

Jeśli współpraca z blogerem będzie oparta o konkretne elementy strategii, które będą realizowane zgodnie z planem, na pewno będziemy mogli stwierdzić jasno, że dzięki blogosferze zyskamy pozytywny „szum” wokół swojej marki. Takim szumem może być zarówno budowanie rozpoznawalności, jak i jej rozwijanie. Dodatkowo, angażowanie odbiorców w interakcje z marką czy wreszcie, po stworzeniu silnej relacji, przełożenie tego działania na konkretne korzyści w postaci wzrostu sprzedaży.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here