Do pracy biurowej nie potrzebujesz superwydajnego komputera stacjonarnego, który obsługuje najnowsze gry i daje nieograniczone możliwości rozbudowy. Tu liczy się przede wszystkim sprzęt mobilny  – w końcu pracować możesz nie tylko w firmie, ale również w domu, biurze coworkingowym czy restauracji. Kryteria wyboru dobrego laptopa mogą być różne. Jedni postawią na sprawdzoną markę, inni będą uważnie studiować parametry techniczne, niektórzy będą sugerować się głównie ceną. Istnieją jednak pewne uniwersalne cechy, które podpowiedzą Ci, jaki laptop sprawdzi się w pracy biurowej.

Matryca błyszcząca czy matowa?

Jeśli pracujesz długo i w różnych warunkach oświetlenia (światło dzienne, świetlówki, ostre światło) najlepsze będą laptopy z matrycą matową. Dzięki warstwie polaryzatora potrafią rozproszyć światło padające na ekran. Jednocześnie nieco zmniejsza kontrast i redukuje intensywność barw. Wymagający użytkownicy zauważą mogą więc zauważyć minimalnie gorszą jakość obrazu. Jednak matryca matowa jest bardziej przyjazna dla oczu niż błyszcząca i ponadto pozwala pracować przy różnym oświetleniu bez wytężania wzroku – nie tworzy „efektu lustra”.

Wygodna klawiatura

Jaki laptop sprawdzi się w pracy biurowej? Przede wszystkim taki, który będzie wyposażony w klawiaturę dostosowaną do Twoich obowiązków. Jeśli na co dzień wykonujesz rozmaite obliczenia, zajmujesz się arkuszami kalkulacyjnymi i ogólnie pracujesz z liczbami (np. w księgowości), koniecznie szukaj modeli z osobnym blokiem numerycznym. Natomiast jeśli pracujesz głównie słowami (dziennikarz, copywriter), wybierz laptop z dużymi klawiszami i niskim skokiem – wówczas długotrwałe pisanie nie sprawi Ci dyskomfortu. Przyciski nie powinny być umieszczone zbyt blisko siebie, gdyż możesz je mylić, ani zbyt daleko – trudniej będzie odszukać je pod palcami. Przy tworzeniu tekstów lepszym rozwiązaniem będzie klawiatura wyspowa, która zapewnia wygodę pisania nawet przy wielogodzinnej pracy.

Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Choć przed zakupem nie sprawdzisz tego empirycznie, warto znaleźć w sieci opinie na temat systemu chłodzenia wybranego sprzętu. Laptop, który sprawdzi się w pracy biurowej, nie może nagrzewać się zbyt szybko, w przeciwnym razie gorąca obudowa spowoduje dyskomfort i może uniemożliwić dłuższą pracę. Hałaśliwy wiatraczek również nie sprzyja skupieniu, dlatego system chłodzenia musi pracować nie tylko wydajnie, ale również w miarę cicho i równomiernie – bez skoków aktywności. Laptop do pracy biurowej powinien być również wyposażony w podświetlenie klawiatury, co ułatwi Ci pracę przy słabym świetle i pozwoli na szybsze pisanie. Dla wielu osób ważna jest również waga laptopa – im lżejszy, tym bardziej poręczny i wygodniejszy w przenoszeniu. Lekkie laptopy ważące do 1,3 kg zwykle mają dość małe ekrany o przekątnej 11 i 12 cali. Na rynku znajdziesz jednak superwygodne podczas pracy mobilnej modele z matrycą o przekątnej 14,1” i 15,6”, ważące poniżej 2 kg. Poza wymienionymi kryteriami bardzo ważne jest również wygodne ulokowanie gniazd, do których podłączysz drukarkę, skaner, rzutnik czy dodatkowy monitor. Porty powinny być umieszczone z tyłu, aby przewody nie utrudniały korzystania z komputera. Oczywiście w miarę możliwości warto wyposażyć się w urządzenia peryferyjne korzystające wi-fi.

Jak laptop sprawdzi się w przy biurowej? Podczas szukania odpowiedzi na to pytanie warto dodatkowo zasięgnąć rady na forach i w grupach branżowych. Czasem starsze modele mogą okazać się są lepszym rozwiązaniem – są przetestowane przez większą ilość użytkowników, a ich wady i zalety są dobrze znane. W „świeżynce” minusy mogą się ujawnić po kilku miesiącach, gdy laptop będzie już Twoją własnością.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here