Kampania remarketingowa to kampania z użyciem Google AdWords. W odróżnieniu od zwykłej kampanii reklamowej, ma na celu nie zapoznawanie z ofertą, ale realizację sprzedaży. Jej odbiorcami są internauci, którzy już odwiedzili Twoją witrynę, a więc wykazują zainteresowanie Twoimi produktami/usługami. Niestety, nie każdy bywalec Twojej strony będzie skłonny do złożenia zamówienia, wiele osób jedynie przejrzy produkty i zrezygnuje z sobie tylko znanych powodów. Dzięki zabiegom remarketingowym, istnieje spora szansa na zwiększenie zysków, bo internauci, zamiast tylko oglądać, zaczną wreszcie kupować, zamawiać, zlecać… Chcesz wiedzieć więcej? Poznaj zatem cele i korzyści z kampanii remarketingowej.

Jak działa kampania remarketingowa?

Potencjalny klient wchodzi na stronę Twojego sklepu – ogląda produkty, czyta opisy, zapoznaje się z regulaminem zakupów, dodaje produkty do koszyka, po czym…. znika w otchłani Internetu, a Ty tracisz szansę na zarobek. Natomiast po zleceniu kampanii remarketingowej, internauta będzie miał okazję przypomnieć sobie o Twojej firmie na innych stronach. Reklamy Twojego sklepu pojawią się na popularnych portalach, podczas wyszukiwania w Google i korzystania z aplikacji, zachęcając do zakupu. Niedoszły klient ma wrażenie, że Twój sklep jest skuteczny i wiarygodny, skoro widzi Twoją reklamę często i w różnych miejscach w sieci. Korzyści z kampanii remarketingowej są niewątpliwe – pozyskani w ten sposób internauci nie tylko znacznie dokładniej przeglądają podstrony, ale i pięciokrotnie częściej dokonują konwersji.

Do jakich odbiorców dociera kampania remarketingowa?

Dobrą strategią marketingową jest docieranie nie do przypadkowych bywalców, ale do internautów, którzy wykazali realne zainteresowanie Twoją ofertą. W tym celu w Google Analytics tworzy się segmentację użytkowników pod względem wartościowości, dzieląc ich na kilka typów:

  • internautów, którzy spędzili dużo czasu na stronie;
  • użytkowników, którzy rozpoczęli etap zakupowy, ale nie dodali żadnego produktu do koszyka;
  • tych, którzy dokonali wyboru produktu i włożyli go do koszyka;
  • klientów, którzy dokonali konwersji, czyli zakupy produktu.

Reklamy wyświetlane w ramach kampanii remarketingowej mogą się różnić w zależności od tego, jakie kryteria spełnił użytkownik. Przykładowo, jeśli klient dodał produkt do koszyka, ale nie kupił go, może zobaczyć reklamy tego produktu wraz z informacją o promocji lub rabacie. Natomiast jeśli klient kupił produkt (np. smycz dla psa), reklamy mogą dotyczyć produktu powiązanego (np. psiej karmy). Dopasowanie treści reklam do właściwych odbiorców to jedna z największych korzyści z kampanii remarketingowej.

Dlaczego warto zlecić kampanię remarketingową?

Kampania remarketingowa to stosunkowo tanie narzędzie do kreowania marki w Internecie. Twoja reklama będzie wyświetlać się w najpopularniejszych miejscach w sieci, takich jak: YouTube, Onet, Pudelek, Gazeta.pl czy Ceneo. Reklama może być wyświetlana zarówno w postaci tekstu, jak grafiki czy animacji Flash, dzięki czemu może być wyjątkowo atrakcyjna wizualnie. Działania remarketingowe pozwalają budować trwałą relację z odbiorcami, m.in. przez przypominanie o promocjach firmy, wyświetlenie reklam dedykowanych konkretnemu użytkownikowi oraz przypominanie oferty osobom, które gościły na stronie w określonym odstępie czasu. Ponadto remarketing umożliwia również wyświetlanie reklam osobom, które odwiedziły witryny tematycznie powiązane z ofertą Twoją firmy. Nawet jeśli internauta nie zrobi zakupów podczas ponownej wizyty, znacznie dokładniej zapozna się z ofertą, a Twoja firma zapadnie mu w pamięć.

Aby czerpać finansowe korzyści z kampanii remarketingowej, potrzebujesz solidnej strategii. Wyświetlanie wciąż tych samych reklam tej samej osobie może spowodować odwrotny skutek – niechęć i uznanie firmy za nachalną. Dobra kampania powinna silnie oddziaływać na użytkownika, a zarazem budować pozytywny wizerunek marki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here